Facebook
Twitter
LinkedIn
Email

Mohimi i fakteve historike dhe manipulimi politik, AIDSSH në Forumin e KE mbi kërcënimet dhe sfidat e mësimit të historisë

Bolonjë15-16 maj 2024- “Në një kohë të prapambetjes demokratike, në një moment kur historia është e prirur për shtrembërim, duke përfshirë mohimin e disa fakteve historike dhe manipulimin politik, është thelbësore të sigurohen platforma për diskutime të hapura dhe produktive në lidhje me rolin e historisë në shekullin 21.”

Me këtë parim Këshilli i Eropës, çeli forumin me temë : “Përforcimi i ndërgjegjësimit dhe kulturës historike përmes arsimit të lartë: kërcënimet dhe sfidat”.

Mes 60 pjesëmarrësve të Këshillit të Evropës, historianë, zyrtarë të Ministrive dhe Institicioneve të Arsimit, mori pjesë edhe Kryetarja e Autoritetit të Informimit mbi Dokumentet e ish-Sigurimit të Shtetit Shqipëri, Dr.Gentiana Sula, e cila prezantoi studimin mbi “Identiteti dhe përgjegjësitë e historianëve në arsimin e lartë” .

Prezantimi i kryetares u përqëndrua në përvojën e AIDSSH dhe ndikimit të dhënies së aksesit publik në dokumentet historike, dalja në dritë e tregimeve të së kaluarës dhe tensionet që e shoqëruan këtë proces.

Më tej Dr. Gentiana Sula vijoi me vështrimin mbi filtrat e përdorur nga politika dhe kërcënimet ndaj lirisë akademike, sfidat për të njohur të shkuarën përmes qasjes në burime dhe mendimit kritik; ndarja e akademisë nga mësimdhënia si dhe përplasja e narrativave mbi historinë e së shkuarës me ndikim në shoqëri.

”Historianët duhet të sfidojnë narrativat mbizotëruese dhe të eksplorojnë me tej në dokumentimin e historive të përndjekjes së grupeve të margjalizuara si një nevojë e domosdoshme për krijimin e një kulturë historike më gjithëpërfshirëse, duke ndezur dialogun mbi të shkuarën dhe edukimin historik të brezave rinj.”- tha në përfundim të fjalës së saj, kryetarja e AIDSSH-së.

Forumi i Bolonjës u fokusua në kërcënimet dhe sfidat me të cilat përballet mësimi i historisë në institucionet e arsimit të lartë, i cili shpesh vihet në pikëpyetje apo edhe prerë në favor të lëndëve të tjera që duken më të lidhura me nevojat imediate të ekonomisë.

Këshilli i Evropës është një ndër organizatat më e vjetra ndërqeveritare në Evropë, ku janë bashkuan 46 shtete anëtare. Historia dhe mësimdhënia e historisë kanë qenë një fokus i rëndësishëm i punës së Këshillit të Evropës mbi arsimin që nga fillimi i tij.

Nëpërmjet formuneve të tilla (“Vendet e kujtimeve: Hapësirat mësimore për demokraci” në Beograd, nëntor 2022; “Edukimi historik në epokën dixhitale” në Bruksel, mars 2023) organizata synon të vendosë udhëzime që ndihmojnë në kultivimin e kujtimeve kolektive paqësore, të rrënjosura në një qasje multiperspektive të historisë.

Ato ofrojnë platforma për autoritetet publike nga ministritë përkatëse, mësuesit, zhvilluesit e kurrikulës, komuniteti akademik (duke përfshirë studentët dhe stafin), nxënësit dhe shoqërinë civile për të shkëmbyer perspektivat dhe praktikat e tyre në edukimin e historisë dhe për të zhvilluar në bashkëpunim udhëzime për përmirësimin edukimi historik si dhe synojnë promovimin e dialogut dhe bashkëpunimit, shpërndarjen e praktikave më të mira nga aspekte të ndryshme të historisë evropiane.

Pjesëmarrësit në këtë Forum ishin aktorë të ndryshëm, duke përfshirë Komitetin Drejtues të Arsimit (CDEDU), organizatat e doktoraturës dhe studentëve, institucionet dhe shoqatat e arsimit të lartë, historianët e specializuar në trajnimin e mësuesve të historisë dhe profesorët dhe drejtuesit e arsimit të lartë. organizata të rëndësishme në këtë fushë si: Eurodoc, Unioni Evropian i Studentëve, Shoqata Ndërkombëtare e Universiteteve, Observatori Magna Charta.

Programi Kombëtar i Praktikave të Punës

Ndërsa punëtorët shqiptarë humbin jetën thuajse çdo ditë duke rënë nga pallatet dhe ndërtesat që ndërtohen në kushte të rrezikshme dhe pa standarde minimale sigurie, Inspektorati Shtetëror i Punës dhe

Programi Kombëtar i Praktikave të Punës

Për të gjithë të rinjtë nga mosha 21 deri në 29 vjeç, të diplomuar në një program studimi të ciklit të parë (Bachelor) apo të ciklit të dytë (Master), të